domingo, 19 de enero de 2014

Carpeta d'Aprenentatge i Reflexió Final


Aquí vos deix la meva darrera entrada del curs on faig una reflexió de tot allò que he fet al llarg del curs contestant les preguntes següents:

1. VALORACIÓ DEL CREIXEMENT DEL PLE A PARTIR DE L'ORGANITZACIÓ DEL SYMBALOO ACADÈMIC.




a)    Coneixies abans Symbaloo?
No, he conegut aquesta eina d’organització al començament d’aquesta assignatura.

b)   Valora la utilització que has fet de Symbaloo: El meu symbaloo acadèmic es d'ús formal perquè tots els elements que hi ha són per poder utilitzar-los a l'aula ja que serveixen per crear material com per compartir-lo.
No he incorporat cap finestra nova, per tant segueixen havent les mateixes que vaig fer al començament d’aquesta assignatura: webmix acadèmic, webmix personal i RSS.
Les eines que tinc són per crear continguts, són eines d’informació i eines d’interacció amb els altes.



Eines per crear continguts:
  • Educaplay que serveix per crear activitats interactives.
  • Audacity amb el qual podem gravar-nos i fer àudios.
  • Spicynodes que serveix per fer mapes conceptuals.
  • Googledrive amb el qual podem crear document Word, Power Point, Excel, etc. i fer treballs amb línia amb diferents persones.
  • Prezi amb la qual podem fer i compartir presentacions. És una eina semblant al programa Power Point. 

 Eines d’informació:
  • Google és una eina per cercar informació.
  • Wordreferenceés una eina on podem cercar el significat de paraules, sinònims i la traducció de paraules a altres idiomes.
  • GoogleTranslate és una eina que serveix per fer traduccions a altres idiomes. 

Eines d’interacció amb els altres:
  • Slideshare és una eina amb la qual podem compartir els nostres documents amb la resta d’usuaris.
  • Blogger ja que és l’eina que he emprat per fer la meva carpeta d’aprenentatge i és on he anat publicant les meves tasques que he fet durant aquest curs.
  • Dropbox és una eina on podem compartir tot tipus d’arxius.
  • Twitter, l’he posat perquè l’hem emprat durant l’assignatura per compartir els treballs amb la resta dels companys.
  • Outlook i Gmail són eines amb les quals ens podem comunicar amb els altres, ja que podem enviar documents, fotografies, vídeos, etc.
  • PodOmatic és una plana web on podem compartir els nostres àudios.
  • Skydrive serveix per compartir vídeos, fotos, documents, etc.

c)    Valora la projecció de Symbaloo:

a.    Has utilitzat symbaloo per altres activitats que no sigui de l’assignatura.
No l’he emprat per fer altres activitats que no sigui de l’assignatura.

b.    Creus que pot ser útil per la teva tasca com a professional de l’educació.
Crec que si perquè serveix per tenir totes ses eines en un mateix lloc i són més fàcil de cercar.


 2. VALORA LA CREACIÓ D’UNA XARXA PERSONAL D’APRENENTATGE.

1. Creus que has creat una xarxa personal d’aprenentatge en el marc de l’assignatura? (si/no). En cas negatiu, quins són els motius. En cas afirmatiu:
Crec que si

2.    Quantes persones conformen aquesta xarxa?
Al meu blog tinc tres seguidors.

3.    Al voltant de quines eines/procediments es conforma aquesta xarxa?

a.  Has fet comentaris a les carpetes d’aprenentatges dels companys (quin tipus de comentaris).
No.

b.  T’han fet comentaris a les carpetes d’aprenentatge els companys (quins tipus de comentaris).
No

c.   Has fet aportacions per Twitter (quin tipus de comentaris).
Els comentaris que he fet a Twitter relacionats amb l’assignatura han estat per dir que he publicat les entrades de les pràctiques que hem dut a terme en l’assignatura com també per fer aportacions en el debat sobre les xarres socials.

d.    Has rebut respostes o han retwitejat els teus comentaris de twitter?
Si, he rebut respostes y m’han retwitejat colque comentari.

e.    Has compartit recursos a través de pearltrees?
No

4. Què t’ha aportat aquesta xarxa als teus aprenentatges en el marc de l’assignatura?
He après a fer diversos materials educatius que en un futur com a mestre puc emprar i també se que existeixen diferents eines per crear molts materials educatius interactius.
També he pogut compartir amb la resta dels meus companys els material que he creat com també he pogut accedir als seus materials.

5.   Què creus que has aportat tu a aquesta xarxa, en el marc de l’assignatura.
Com ja he dit abans, he pogut compartir les activitats que he fet al llarg de l’assignatura i esper que la resta el puguin emprar dintre de l’aula.

6. Què pot aportar-te la creació d’una xarxa d’aprenentatge de cara al teu desenvolupament professional?

Be com ja he dit abans és útil per compartir el propi material creat i tenir accés a altres materials fets pels companys.


3. VALORA ELS PROCEDIMENTS DE GESTIÓ DE LA INFORMACIÓ QUE HAS UTILITZAT.

1.    Has fet servir Pearltrees? Has estat útil? Has creat un Pearltrees propi?
No l’he fet servir.

2.  Has utilitzat algun sistema de Seguiment de carpetes d’aprenentatge dels teus companys?
Només d’alguns blogs dels meus companys.




3. Has organitzat algun sistema de documentació a partir de blogs de persones externes a l’assignatura, revistes, portals educatives, recursos?
No.

4.    Has compartit aquesta informació?
No.

5.    Creus que els procediments utilitzats et poden ajudar en el teu desenvolupament com a professional?
Crec que si.

Reflexió Final


Com a conclusió final d'aquesta assignatura, he de dir que hem fet molta feina creant totes les activitats que ens encomanava na Fina, ja que tots els tallers tenien la seva dificultat. Però, malgrat tota la feina que hem hagut de fer, he après moltes coses sobre les TIC aplicades a l'aula que abans no sabia i que podré emprar com a futura mestra dins una aula de primària.

Amb aquesta assignatura he après a utilitzar les eines que tenim a la xarxa de diferent forma, com és el cas de Twitter, ja que jo sempre ho he utilitzat per compartir els meus estats d'ànims, per comunicar-me amb les meves amigues, retwitejar tweets d'altres persones, i mai com una xarxa social on pogues compartir amb els meus companys de classe totes les activitats que he fet al llarg del curs. També és el cas de blogger, malgrat que mai he utilitzat cap, sé que molta gent ho utilitza per fer comentaris personals, etc., i molt poca gent com una carpeta d'aprenentatge, com ha estat el meu cas i el de molts companys.


També he après a utilitzar altres programes com per exemple Audacity, PodOmatic, Symbaloo, etc., que no tenia constància d'ells i que ara sé que existeixen i que em poden servir en el meu futur.

Per tant, crec que tot allò que hem après al llarg de tot el curs ens serà molt útil en la nostra formació com docents i en la seva utilització dins l'aula.

Esper que vos hagi agradat tot el que he anat publicant. Moltes gràcies per la vostra atenció. :)


No hay comentarios:

Publicar un comentario