El taller d'avui està destinar
a crear un material uditiu, és a dir, un podcast d'àudio destinats als alumnes de primària i que estigui relacionat amb la
temàtica del projecte que treballarem al llarg del semestre.
Aquest àudio el faré juntament
amb la meva companya Desireé ja que seguim treballant sobre la
temàtica del nostre projecte, que és el Dia europeu de les llengües.
Nosaltres hem decidit fer un listening en anglès, ja que esta bastant relacionat amb la temàtica del nostre projecte de curs.
Per fer-ho hem cercat diversos listenings per tenir una idea i ens em basat en un listening d'aquesta plana web http://www.ompersonal.com.ar/omkids/presentacion.htm, en cara que nosaltres desprès ens em inventat el listening.
El nostre text del listeninig és el següent:
Travelling with the Gryn family
We
are in summer. The Gryn family is on a travel in Africa. They have two more
days of holidays in Egypt. When they come back they will have to stop in Paris,
where they will stay for two more days. They will visit the Louvre museum, the
Eiffel tower and they will go shopping. Their last stop is at home, in
London.
In winter they want to go on a travel again. Maybe they are going to
Russia, where it's very cold and it snows so much. But the three children of
the family, Adam, Caroline and Joseph, prefer to go to Italy to eat pasta and
pizza and visit the Coliseum and Fontana di Trevi.
The Gryn family travels a
lot around Europe. They have visited so many countries and cities like
Norway, Finland, Spain, Germany, Holland, Poland and Turkey.
Also they want to travel
around the United States, maybe next year. They hope they can go to visit the
Statue of Liberty in New York, the Golden Gate in California and Niagara Falls.
Podcast
Un pic hem fet el text, hem dut a terme la gravació del nostre àudio. Per fer-ho hem utilitzat el programa Audacity. Aquest, és un programa que ens permet enregistrar la nostra veu i també introduir altres gravacions. Per al nostre àudio, hem introduït una música de fons que hem descarregat de YouTube.
Per saber com funcionava els programa i poder emprar les funcions bàsiques hem hagut d'accedir al manual.
Desprès de fer la gravació, la hem de compartir perquè tothom que vulgui ho pugui escoltar. Nosaltres hem decidit emprar Podomatic. Per poder utilitzar-la ens tenim que enregistrar per poder menjar diverses coses a més d'àudios.
L'inconvenient que tè és que esta en anglès i dificulta el seu maneig.
El nostre àudio és el següent:
Activitats relacionades amb el listening
Nosaltres per després del listening, hem dut a terme una sèrie de preguntes senzilles que els alumnes hauran de respondre després d'haver-ho escoltat. Les preguntes les hem fet en català encara què el nostre podcast està fet en anglès.
Hem penjat les activitats a Slideshare perquè es puguin veure millor:
També hem fet una activitat relacionada amb el nostre àudio amb Educaplay per fer-la més interactiva i motivadora pels alumnes.
Aquesta activitat és um mapa interactiu on ela alumnes han d'identificar els diferents països d'Europa que han sortit en el listening.
Guia didàctica.
Aquí vos deixam la nostra guia didàctica on explicam el nostre material auditiu:
Conclusions
En
conclusió, pensam que emprar eines per elaborar àudios ens pot servir molt per
emprar-ho dintre de l'aula tant per poder crear el nostre propi material com
per què els alumnes puguin elaborar els seus propis àudios.
Pel
que fa a les activitats que hem dut a terme a través de l’elaboració del
podcast, pensam que poden ser molt útils pels infants, ja que d’aquesta manera
sabem si han consolidat o no els continguts que hem explicat a les classes
teòriques. També són exercicis que poden ser motivants, sobretot els fets amb
Educaplay, ja que han d’interactuar amb l’activitat. També perquè és a través
de l’ordinador i aquest, pels alumnes, és una eina bastant entretinguda i és
una forma diferent de fer deures a casa o a l’escola.
Reflexió personal.
Un pic realitzat aquest taller m'he adonat compte que la creació dels nostres àudios pot ser una eina molt útil dintre de classe, ja que com ens ha passat a la meva companya i a jo, podem crear àudios segons les nostres necessitats.
Pel que fa a la creació d'àudios amb els infants pot ser una activitat divertida per ells ja que s'escoltarien les seves veus i la dels seus companys i pens que això seria molt divertit per ells.
Però trop que és una mica complicat per ells per servir editors d'àudios, sobretot pels alumnes de primer i segon cicle, ja que són una mica complicats de fer servir i hauríem de perdre massa temps en fer classes explicatives.
Per solucionar això podríem cercar altres recursos que estiguin més adaptats als seus nivells.
Malgrat aquest inconvenient, recomano introduir aquest recurs a les aules de primària.
No hay comentarios:
Publicar un comentario